lördag 20 juni 2009

4-H läger på Björkö

Den här veckan har storasyster T varit på lantgårdsläger på en 4-H gård som heter Björkö. Där fanns det massor med djur som vi fick ta hand om.
Den här grisen är ett hängbukssvin som heter Peggy. Den var rätt så hård i hårstråna och grymtade roligt.








Här är en get som som heter Madicken tror jag, det finns en till get som heter Skrållan. De var inte så keliga.

















Den här hästen heter Tuff för han är lite busig och inte så snäll mot de andra hästarna.











Längst bort ser ni en åsna som heter Torgny och en häst som heter Nalle Puh. Nalle puh blir ledsen när Torgny inte är i hagen för hästar är flockdjur. Torgny har jag fått rykta, och det var massor med hår.









Här är det två Fjordingar den ena heter Mimmi den andra kommer jag inte ihåg vad den heter.












Den här lilla sötnosen heter Twiggy och hon var en gammal tant. Jag har fått rida på alla hästarna.













Här är ett gotlandsruss som heter Jerry. Han är såå söt och jag har fått rida på honom.












Här är en tupp och en höna. Tuppen ser lite konstig ut i ansiktet, men det ska vara så.











Här är en anka från ett annat land. Hans fru är lite röd i ögonen och i ansiktet och det ska vara så.













Här har vi en stor, stor, stooor oxe som heter Petrus. Han är jättesnäll. Sista dagen på lägret hämtade vi hem honom från en hage lite längre bort, han följde med oss som en hund fast han hade ett grimskaft istället för ett koppel. Han var bara lite busig och drog lite.













Tre kaniner fanns på gården som vi gosade och sjöng för.













Här är Agnes! Hon är uppfödd på flaska och hon följer hela tiden efter en kille som heter Mats för han brukar mata henne. Hon är jättesöt!!











Här är ett jättesött lamm som jag inte vet namnet på.











Här är ett annat jättegulligt lamm.













Så här såg det ut på gården. Här är hela flocken med lamm och får.
Jag tyckte att det var jättekul att vara på det här lägret och få träffa alla djur. Vi åkte hölass en dag och en dag gick vi till Cloettafabriken och köpte en massa godis. En dag läste vi saga på höskullen. Sedan red vi och gosade med alla djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar